Monday, March 3, 2008

夢見媽媽

我終於夢見媽媽了! 好幾次聽到姐姐們夢裡見到媽媽,都好為他們高興,同時也很懊惱為何我都沒有?今天下午我很累,所以多睡了一會兒,終於盼到媽媽來到我夢中. 雖然醒來眼睛濕潤,但仍然是高興的.夢中媽媽的出現一如往常,正常的吃東西,但我想留她下來卻沒辦法,她說她要回去了,我質問姐姐,為何她不能作我們的媽媽?就醒過來了.我想我們都不能接受他就這麼突然地走了,除了不捨還是不捨,媽媽可能是來告訴我們應該放開了,但真的好難!我常常不自覺的流淚,就是因為太思念媽媽,實在很難相信他真的離開了我們!

當然我們都相信媽媽在另一個世界好好的活著,並且隨時看顧著我們.媽媽一直是那麼的獨立,不希望成為我們的負荷,即使離開我們的時候,也不願造成我們的負擔,她真的是太善良的人了,現在她要我們好好的往前走,我們不應辜負她,好好的照顧自己和親人,讓媽媽沒有掛念,我相信她永遠活在我們的 心中!
這些照片是我在2004年和媽媽一起去香港時所拍的.很高興能帶她到香港,那是她第一次去香港呢!

1 comment:

Peggy said...

Aunt Evelyn said she finally had a dream of Po, while all her sisters had already shared their dreams of Po.

She said in her dream, Po was eating like usual, but then she had to go. Evelyn tried to ask her to stay, but she wouldn't.

Evelyn thought it's because Po does not want to hold us back and become our baggage. She wanted us to move forward in life, but she will always live in our hearts!

Pictures are taken in Hong Kong. This was Po's first visit to H.K.